Monday 27 June 2011

Pasal ape kelawar tidur terbalik?

Salam

Tadi aku terbace buku adik sedara aku. tajuknye 'Batman'. tahu tak batman tu ape? cepat cepat cari buku adik kau pula. dan tibe tibe aku teringat kan kelawar pula.



abang angkat superman nih.



eh comel pulak natang ni.

Kelawar adalah kawan Batman. eh betul ke? ah , lantak lar. yang penting ni hah. tahu tak korang kenape kelawar tidur tergantung? tak tahu kan? kalau tahu pon senyap je dah. ni , aku nak bagi tahu.


Sebabnye ialah..


- Biar susah sikit nak kencing malam atau terkencing waktu tidur aka ngompol sebab keadaan terbalik. tak percaye cube try kat adik korang. Jiran aku da try da kat anak laki(mesti laki kan) dia. nampaknya berhasil sebab tadi aku lalu depan rumah dia takde toto dijemur pon kat tempat sidai baju dia. selalunya ada.


- Kalau tidur kat lantai nanti kena tahi kelawar lain pula. kalau kita mesti kena benda itamputih tu kan? ala , apa lagi. taik cicak lar.


- Supaya kelihatan seperti mangsa gantung bunuh diri jadi takde sapa yang nak ganggu. Eh , kalau manusia bebetul. ape barang main tipu. tak baik menipu cik kelawar.


- Boleh tidur sambil sidai dua belah kepak yang mungkin basah terkena hujan atau air buah. kalau kita sidai kain sambil tidur mesti dikata buang tabiat atau ngigau kan?


- Senang nak luahkan balik biji-biji buah yang tertelan atau terselit kat gigi masa makan. buat susah je. kita ambil lidi pastu cungkil makan balik.


Tu dia. kesimpulannya. kita adalah makhluk yang lebih baik daripada kelawar.


ok , bye.

No comments:

Post a Comment