Tuesday 28 June 2011

Macam pelik , tapi tak heran.

Salam.


Mari baca dan setkan dalam minda.



- Makanan yang paling disukai oleh lipas ialah gam di belakang stem.


Kalau aku suka makan beriani gam beras faizah.(panjangnyer~)




- Memakai headphones walkman 1 jam boleh menghasilkan kuman ditelinga sebanyak 700 kali lebih banyak.



Tu banghu pakai walkman, kalau tekap speaker kat telinga macamne lar agaknye?




- Kupu-kupu mencicipi tar bunga menggunakan kakinya.



Tapi tengok lar jenis bunga. kalau bunga taik ayam dia guna kaki tuk tutup hidung.



- Perkataan untuk polis 'Cop' berasal dari perkataan 'Constable of Patrol' di England.


Perkatan 'polis' bukan pula berasal dari perkataan 'polisi insurans'




- Permainan Monopoly yang paling lama ialah selama 660 jam.


Lama lagi permainan dam aji. main sampai kena naik aji.




Siput/keong boleh tidur selama 3 tahun.

Ikan aku boleh tidur 8 tahun tak heran pun.




- Seekor buaya tidak akan boleh menjulurkan lidahnya keluar, walaupun setiap hari membukanya.

Tapi apasal adik sedare aku boleh julur lidah 8 kali sekali siap kali aku tak kasi dia tengok katun?



Itu saje. kalau aku jumpe lagi bende pelik , aku share.


ok , bye.

No comments:

Post a Comment